Buraya Reklam Verebilirsiniz

Akıntım var ve bir türlü geçmiyor


Soru:21 yaşındayım ve evliyim. Akıntı, baş dönmesi ve mide bulantısı şikayetiyle kadın doğum uzmanına başvurdum. Bana ‘adneksit’ adlı bir hastalığım olduğunu söyleyip bazı ilaçlar verdiler. Eşime de benim kullandığım bir ilaçtan yazdılar. Ürolog idrar yollarında enfeksiyon olduğunu söyledi, ilaç verdi. Adneksit hastalığı hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim. İlişki sırasında bazen farklı bir acı hissediyorum. İlk gittiğim doktor akıntıma vajinit tanısı koymuştu. Akıntı verdiği ilaçlardan sonra süt renginde olmaya başladı ancak çoğaldı. Doktorum bu iiaçların şikayetterimi azaltacağını, daha sonra 1 dozluk ilaç vereceğini, o da olmazsa beni hastaneye yatıracağını söyledi. Bu hastalık tedavi olmaz ya da gecikirse sonuçları ne olur?

Cevap: Vajinanın iltihabına vajinit, yumurtalık ve rahim kanallarının iltihabına da ‘Adneksit’ deniyor. Sonuçta genital organların iltihabı. Aşağıdan başlayan enfeksiyonlar eğer tedavi edilmezse veya yeterince doğru tedavi edilmezse hastalık kronikleşir ve genital organların üst kısımlarına doğru da çıkabilir. Doktorunuzun verdiği ilaçlar da böyle enfeksiyonlarda kullanılan gruptan. Birçok genital organ iltihabı yapan enfeksiyon ilişki ile eşe de geçebilir. Bu nedenle doktorunuz eşinize de ilaç vermiş. Eğer ilaçları doğru kullandıysanız şikayetlerinizin geçmesi gerekir. Eğer geçmiyorsa belki ilaç değiştirmek veya bazı tahliller yapmak gerekebilir. Bence doktorunuzla tekrar görüşün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Uyarı

Bu sitedeki içerikler tanı ve tedavi amaçlı değil, tamamen bilgilenme ve sağlıklı kalma konusunda tavsiye amaçlıdır. Burdaki bilgilerin tanı ve tedavi amaçlı kullanılmasından doğacak sonuçlardan sitemiz sorumlu tutulamaz. Sağlık ile ilgili bir probleminiz olması durumunda bir doktora başvurmalısınız.